سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوالفتاح العلیم
 

نوستراداموس نام لاتین مایکل دنوستردام، فیزیکدان و منجمی فرانسوی بود که در قرن 16 رندگی می‌کرده است. جزئیات زندگی او به درستی مشخص نیستند و علاقه‌مندان و منتقدان نوستراداموس در مورد این جزئیات، اختلاف نظرهای زیادی دارند.

نظر عموم بر این است که نوستراداموس در سال 1503 میلادی در خانواده‌ای تحصیل کرده که تجارت حبوبات داشته‌اند، به دنیا آمده است. به نظر می‌رسد که او در سنین کودکی یادگیری علوم فراوانی مانند علم سنتی، ریاضی، زبان و نجوم را آغاز کرده بود.

گرچه از نظر علمی پذیرش پیشگویها در خور بحث است وان اینکه ایا انسان قادر به پیشگوی است ویا نه وبحث هایی ما بین اندیشمندان صورت میگیرد برخی گار پیشگویی را به سبقت روح بر جسم تلقی مینمایند وبرخی نیز الهامات  الهی را ریشه پیشگویی قلمداد میکنند وانرا میپذیرند ولی از دیدگاه طبیعت گرا به لحاظ تفکر مادی پذیرش پیشگویی کار درستی نیست وقالب مادی انسان قادر به انجام کاری فراترا بعد مادی نمیباشد واز این نظرکاری غیر ممکن وناشدنی است

اما چند نکته راجع به پیشگویی نوستراداموس از نظر حقیر

1-اشعار نوستراداموس به زبان رمز  میباشد وهنوز رمز گشایی نشده است

2-پیشگویی های نوستراداموس پس از اتفاق  معمولا رمز گشایی میگردد در برخی موارد اسامی  را به صورت تطبیقی رمز گشایی کردند

3- با توجه به نقش زمان در پیشگویی ها ، معمولا ان را در لابلای اشعار نمیتوان به درستی تطبیق نمود ولذا پیشگویی های نوستراداموس چندان با زمان مطابقت ندارد

4-  اگر بنارا بر راستی پیشگویی های نوستراداموس بگذاریم منابع اصلی الهامات وی عقیده به ماورای طبیعت میباشد که عده ای در پذیرش ان هنوز تردید داردند گرچه این دیدگاه در نظر اهل تحقیق مورد پذیرش نیست بنابراین لزوم بها دادن به علوم مترقی گذشته بیش از پیش اشکار میشود

5- پیشگویی های نوستراداموس ویا هر پیشگویی هایی  دیگری از طرف انسانهای عالم مورد پذیرش  محقیقین  نمیباشد  به لحاظ اینکه منابع اصلی این پیشگویی را باید در اساطیر گذشتگان یافت که مبنای علمی ندارد ولی پیشگویی انسان به لحاظ اتصال به وحی ، با توجه به  شالوده آن قابل پذیرش میباشد نظیر پیشگویی هایی که از طرف معصومین ع در طول تاریخ ثبت شده است .

6- برخی ازانسانها نیز معتقدن که تفسیر های شخصی در ترجمه اشعار نوستراداموس بسیار دخیل دارد تا جایی که احتمال غلبه دیدگاه مفسران بر دیدگاه نوستراداموس بیشتر جلوه گری میکند

دو نمونه از پیشگویی های نوستراداموس

1- غول‌های بزرگ و خشمگین و گرسنه از رودها گذر خواهند کرد و بخش بزرگی از میدان نبرد در مقابل هیستر خواهند بود. مرد بزرگ درون قفس آهنی کشیده خواهد شد، در حالی که فرزند آلمان چیزی مشاهده نمی‌کند.

طرفداران نوستراداموس نام هیستر را مستقیماً به نام هیتلر مرتبط می‌دانند. بیتی دیگر به قیام رهبری بدون ریشه و از خانواده‌ای فقیر در غرب اروپا اشاره می‌کند و در بیتی دیگر سخن از جنگ هیستر با آسیا و آفریقا به میان می‌آید.

2- با اتفاقاتی که در 11 سپتامبر 2011 افتاد با پخش شدن ایمیلی در آمریکا مبنی بر پیش‌گویی صحیح نوستراداموس از وقوع این اتفاق سخن از نوستراداموس در همه جا به گوش می‌رسید. این ایمیل شامل ابیات زیر بود:

در شهر بزرگ صاعقه‌ای بزرگ اتفاق خواهد افتاد و دو برادر در این فاجعه از پای درخواهند آمد. در حالی که سنگرها مقاومت می‌کنند، رهبر بزرگ تسلیم خواهد شد و جنگ بزرگ سوم با آتش‌گیری این شهر آغاز خواهد شد.

همان‌طور که انتظار دارید موافقان دو برادر را به برج‌های دوقلو، سنگر را به پنتاگون، رهبر را به رئیس جمهور وقت یعنی بوش و شهر بزرگ را به نیویورک تشبیه می‌کنند. البته در اصل این ابیات از نوستراداموس نبوده و کاملا ساختگی هستند.

پیش گویی های نوستراداموس برای اتفاقات سال 2016

1- (اوباما) آخرین رئیس جمهور آمریکاست:

نوستراداموس پیروزی رئیس جمهور سیاه پوست را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 پیش بینی کرده بود و در پیش بینی هایش برای سال 2016 ریاست جمهوری باراک اوباما را پایان یافته می داند. اکثر مفسران بر این باورند که منظور نوستراداموس از این پیش بینی این است که قدرت جهانی از دست امریکا خارج خواهد شد و به یکی از کشورهای چین ، روسیه و یا کره شمالی خواهد رسید. 

2- آب و هوایی با الگوی نامعلوم:

در این نوشته و پیش بینی نوستراداموس به دفعات از تغییرات غیرطبیعی آب و هوا در سال 2016 گفته شده است. فجایع شدید آب و هوایی به وضوح دیده می شود . بارش برف در بهار و هوایی داغ در زمستان از هایلایت های پیش بینی نوستراداموس در سال 2016 است. 

3- صف های سیاره ای غیر معمول در فضا:

نوستراداموس همچنان در مورد صف سیاره ای غیرمعمول و عجیب گفته است و تغییرات نجومی را نشانه ای برای بروز حوادث عظیم همانند یک سونامی می داند. 

4- خاور میانه در آتش می سوزد:

انفجارات پی در پی در کشورهای خاورمیانه رخ می دهد و جنگهای سختی در این مناطق صورت می گیرد. این پیش بینی نوستراداموس با جنگهای صورت گرفته در عراق و سوریه تا حدودی به تحقق پیوسته است ولی مفسران همچنان بسیاری از پیش بینی های دیگر این فیلسوف را کاملا قابل تحقق نمی دانند. 

5- آخر دنیا فرا می رسد!

نوستراداموس بیانیه ای مبهم در رابطه با پایان یافتن دنیا در سال 2016 نوشته است. مفسران طبق جدول زمانی وقایع برخی از اولین نشانه های آن را بارها عنوان کرده اند. 

6- برای بچه دار شدن نیاز به کسب مجوز است :

پیش بینی نوستراداموس در رابطه با بچه دار شدن و تنظیم خانواده در سال 2016 به نوعی طنز آمیز بوده است. جناب پیش گو می گوید در سال 2016 برای بچه دار شدن باید مجوز کسب کنید. 

7- قطب ذوب خواهد شد:

هشدارهای بسیاری در سالهای اخیر از سوی دانشمندان هواشناسی در رابطه با گرم شدن زمین و فرو رفتن خشکی ها در آب داده شده است که پیش نینی نوستراداموس در این مورد امکان صحت این موضوع را بیشتر می کند. 

8- سرنوشت نامعلوم اسرائیل:

وضعیت اسرائیل همچنان نامشخص و نامعلوم خواهد بود. بر اساس پیش بینی نوستراداموس دولت اسرائیل در سال 2016 هم به ثبات نخواهد رسید. نوستراداموس در رابطه با حمله یکی از نیروهای غربی به اسرائیل خبر داده است. 

9-آتشفشان وزوویو در ناپلِ ایتالیا شروع به فوران می کند:

البته نوستراداموس این اتفاق را پیش بینی کرده است، ولی گویا دانشمندان با آن موافق نیستند. کوه وزوویو در 72 سالِ اخیر آرام بوده است و انتظار می رود هم چنان آرام بماند. 

10- بعد از صلح انسان و حیوان یک زبان جهانی به وجود می آید:

نوستراداموس در جمله ای می گوید: " خوک ها با انسان پیمان دوستی برقرا می کند ." شاید این نشانه ای باشد که بیانگر کاهش میزان کشتار حیوانات توسط انسان ها باشد."پس از اختراع موتورِ جدید، جهان به شکل روزهای پیش از بابل در خواهد آمد". بسیاری معتقدند واژه ی موتور به اینترنت اشاره دارد و این فناوری سرانجام می تواند یک زبان جهانی بیافریند.

 

 منبع یادشت های شخصی ونیز در قسمت زندگینامه واشعار از برخی وبلاگها کمک گرفته شد 


نظر()

      ضمیر هرکس...

مشخصات مدیر وبلاگ

فاسم پوراسمعیل [0]

قاسم- پوراسمعیل ( دبیر آموزش وپرورش ناحیه 1 تبریز )کارشناسی ارشد علوم قرآنی وحدیث هدف از ایجاد وبلاگ نوشتن مطالب دینی ومورد رضای خداوند متعال می باشد لطفا از نظرهای دلسوزانه وصمیمی ودعای خیر، بنده حقیر رامحروم نسازید (مخصوصا همکاران محترم ودانش آموزان عزیز)
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ