سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نَهى رسولُ اللّه ِ عن سَبعٍ و أمَرَ بسَبعٍ : نَهانا أن نَتَخَتّمَ بالذَّهَبِ ، و عَنِ الشُّربِ فی آنِیَةِ الذَّهَبِ و الفِضَّةِ ، و قالَ : مَن شَرِبَ فیها فی الدُّنیا لَم یَشرَبْ فیها فی الآخِرَةِ ، و عن رُکوبِ المَیاثِرِ ، و عن لُبسِ القِسِیِّ ، و عَن لُبسِ الحَریرِ و الدِّیباجِ و الإستَبرَقِ . و أمَرَنا باتِّباعِ الجَنائزِ ، و عِیادَةِ المَریضِ ، و تَسمیتِ العاطِسِ ، و نُصرَةِ المَظلومِ ، و إفشاءِ السَّلامِ ، و إجابَةِ الدّاعی ، و إبرارِ القَسَم . ـ قالَ الخلیلُ بنُ أحمَدَ : لَعلَّ الصَّوابَ إبرارُ المُقسِمِ

رسول خدا صلى الله علیه و آله از هفت کار نهى فرمود و به هفت کار فرمان داد : ما را از به دست کردن انگشتر طلا و از آشامیدن در ظرف هاى زرّین و سیمین نهى کرد و فرمود : هر که در دنیا در این ظرف ها بیاشامد در آخرت در آنها نخواهد آشامید. و نیز ما را از نشستن روى تشکچه ها[ى پر شده از پنبه یا پشم که روى زین و پالان حیوان مى اندازند و سوار بر آن مى شوند ]و از به خود بستن کمان و از پوشیدن ابریشم و دیبا و استبرق نهى فرمود و ما را به تشییع جنازه ها و عیادت از بیمار و رحمت خواستن براى کسى که عطسه مى کند و یارى دادن ستمدیده و سلام کردن به همگان و پذیرفتن دعوت اشخاص و قبول کردن سوگند فرمان داد.

(بحار الأنوار : 76 / 340 / 9)


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 حدیثی در...   

مشخصات مدیر وبلاگ

فاسم پوراسمعیل [0]

قاسم- پوراسمعیل ( دبیر آموزش وپرورش ناحیه 1 تبریز )کارشناسی ارشد علوم قرآنی وحدیث هدف از ایجاد وبلاگ نوشتن مطالب دینی ومورد رضای خداوند متعال می باشد لطفا از نظرهای دلسوزانه وصمیمی ودعای خیر، بنده حقیر رامحروم نسازید (مخصوصا همکاران محترم ودانش آموزان عزیز)
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ